Sopraan / solist
Hannie Slingerland studeerde af als sopraan en begaf zich na haar studie vrij snel in het operavak. Hierin wordt haar stem getypeerd als jugendlich-dramatische sopraan; een krachtige stem met een grotere omvang die zowel de wat dramatischer sopraanrollen als de wat lichtere mezzorollen kan zingen. Haar stemtype is daarmee uitermate geschikt voor het zingen van Mozart, Strauss, Tsjaikovsky, Verdi en Wagner.
Als solist was zij te horen in zowel opera als oratorium. Tot haar repertoire behoren o.a. de “Petite Messe Solennelle” van Rossini en de “Krönungsmesse” van Mozart. Zij zong de rol van Leonore in “Oberto” van G. Verdi, gravin in “Le Nozze di Figaro” en 1e dame in “Die Zauberflöte” beide van W.A. Mozart. Bij de Nationale Reisopera was zij solistisch te horen in “Idomeneo” van Mozart en in “Der Prinz von Homburg” van H.W. Henze. Daarnaast heeft zij een grote voorliefde voor het romantische liedrepertoire, in het bijzonder Russische liederen van Rachmaninov en Tsjaikovsky. Om deze muziek echt goed te kunnen uitvoeren heeft zij zich ook in de Russische taal verdiept.
Hannie Slingerland studeerde af als sopraan en begaf zich na haar studie vrij snel in het operavak. Hierin wordt haar stem getypeerd als jugendlich-dramatische sopraan; een krachtige stem met een grotere omvang die zowel de wat dramatischer sopraanrollen als de wat lichtere mezzorollen kan zingen. Haar stemtype is daarmee uitermate geschikt voor het zingen van Mozart, Strauss, Tsjaikovsky, Verdi en Wagner.
Als solist was zij te horen in zowel opera als oratorium. Tot haar repertoire behoren o.a. de “Petite Messe Solennelle” van Rossini en de “Krönungsmesse” van Mozart. Zij zong de rol van Leonore in “Oberto” van G. Verdi, gravin in “Le Nozze di Figaro” en 1e dame in “Die Zauberflöte” beide van W.A. Mozart. Bij de Nationale Reisopera was zij solistisch te horen in “Idomeneo” van Mozart en in “Der Prinz von Homburg” van H.W. Henze. Daarnaast heeft zij een grote voorliefde voor het romantische liedrepertoire, in het bijzonder Russische liederen van Rachmaninov en Tsjaikovsky. Om deze muziek echt goed te kunnen uitvoeren heeft zij zich ook in de Russische taal verdiept.